divendres, 26 de setembre del 2008

Gerard Vergés

L'Emigdi Subirats ha propostat una campanya per a penjar als nostres blogs fragments de l'obra de Gerard Vergés, l'escriptor tortosí que serà el centre de l'acte literari que tindrà lloc al Teatre Auditori Felip Pedrell de Tortosa. Doncs jo m'hi sumo amb un dels seus poemes, el que es titula "Poema que tracta de distintes varietats d'olors":

Els gats surrealistes fornicaven

per terrats i teulades blancs de lluna.

Per la finestra entrava la fragància

—les nits d'estiu— dels gessamins florits.

També les nits de pluja —me'n recordo—

pujava un perfum tendre dels sembrats.


Jo tenia deu anys, i era aquell poble

un poble riu amunt, amb hortes, sínies

i un llarg carrer polsós, tot ple de mosques

brunzint sobre els pixats de gos i el fem.

(A migdia, a l'agost, no era gens lírica

aquella ferum agra.) Ben diversa

era la botigueta de les ties

—de Maria i Clotilde— sempre en ombra,

sempre amb frescor de testos de marduix

i alfàbrega florida, al petit pati. [+]

1 comentari:

Escursó ha dit...

De Gerarad Vergés

Jo sóc aquell que em dic Ròmul, romà
de gest cansat i irònic, pensatiu,
de perfil encunyat a les monedes.
M’agraden Mahler, Mozart sobretot.
I el silenci dels astres. Tinc mil anys.

No us contaré la coneguda història
ni us descriuré el paisatge on he viscut:
aquell riu ample, amb tarongers florits,
i, més amunt, la terra roja i dura
d’oliveres i vinya, el cel d’estiu
com la fulla esmolada d’una espasa.
I a prop la mar, la mar que tant estimo.